Like?:)

joi, 18 februarie 2010

File din cartea de colorat. Roşu-portocaliu-mov

În piaţa cu pavele roşii, cu pavele portocalii şi cu fântâni arteziene soarele se răsfaţă în apa izvorând dintr-o lalea inoxidabilă. La umbra ei, un grup de pinguini roşu-portocalii (sau portocaliu-roşii, nu se ştie exact, culoarea lor depinzând de cum se reflectă razele soarelui pe pavelele roşii, pe pavelele portocalii) fac analiză pe text la un editorial scris de-un prozator, vegheaţi patern şi aprobaţi zâmbind de-un pinguin mov imperial, c-o bombă la rever. Toţi aplaudă fericiţi la final şi-ncing un dans al pinguinilor: doi paşi sugeraţi la dreapta, doi la stânga, ţop în faţă, ţop în spate, ţop-ţop-ţop, în ritmul coloanei sonore de la Star Wars, primul în şir fiind un pinguin mic, negru, de respiră greu.

Pinguinii sunt la nuntă, în week-end, o eternă nuntă într-un perpetuu week-end, hrănit de luni-marţi-miercuri, şi nouă, celorlalţi, ne hărăzesc o viaţă alcătuită din zile de joi. Sunt opt Buddha, pentru fiecare zi a săptămânii câte unul, mai puţin pentru joi care, fiind mai lungă, are nevoie de doi. Ştim cum trece timpul doar pentru că alarma periodică de la mobil refuză să sune la 6,30 din trei în trei joie.

Lângă zodiac, un finlandez brunet şi pistruiat îşi face seppuku cu un cuţit de masă brazilian, cu lamă zimţată şi mâner de plastic mov.

… Şi-am plecat într-un loc unde, cică, un poet optzecist a umplut cu petale galbene de crizantemă o imprimantă laser A3.

5 comentarii:

papabembe spunea...

sunt curios cum s-or înţelege pinguinii ăia cu pinguinul lui gellu naum? mi-e milă de apolodor. să îi transmiţi sănătate din partea mea, dacă îl vezi dimineaţa când ieşi la cafea.

simf spunea...

Apolodor n-a venit in dimineata asta, Remus, dar o s-o rog pe Ada Milea sa-i transmita dupa ce ma fac vecina cu ea in Colonia Literara Petrila.

Anonim spunea...

Alt stil, altă aplicare. Alte glasuri, alte încăperi. Ne mai surprizi cu multe?
M.P.

simf spunea...

cred ca mi-e dat mie sa am comentatori anonimi cu initiale! (stiu cine e m.r. doar)
m.p., oare o sa te mai surprind? ori eu sunt imprevizibila, ori tu esti reticent la variante deschise. ramai in zona si zi-mi si mie te rog daca voi recidiva.

Anonim spunea...

hihi, rosu comunist, portocaliu neocomunist, violet prezidential. da' cu cutitul ce-ai avut?

:-D