Like?:)

luni, 15 februarie 2010

„Noi chiar ne vindem ţara!”

Mi-am început săptămâna fain. În inbox, la prima oră, găsesc un link trimis de DAD:

http://www.colonialiterarapetrila.ro/index.html.

Despre ce e vorba în propoziţie: cu ceva vreme în urmă am cumpărat Antologia poeziei româneşti la zid (Polirom, 2006), volum îngrijit de Ion Barbu. Orice v-aş spune despre el nu-i de-ajuns, trebuie văzut, trăit, gustat. Ca un rezumat, Ion Barbu şi câţiva tineri au ieşit pe străzile Petrilei şi-au scris pe zidurile mohorâte versuri din poeţi români. Antologia cuprinde fotografiile „isprăvilor” lor şi e însoţită de cu CD cu un film… unic.

Acum, acelaşi Ion Barbu lansează un proiect minunat, spun eu: a împărţit curtea casei lui I.D. Sârbu în parcele de 0,11 mp şi le vinde cu 100 lei, ca să „transforme Casa Memorială Ion D. Sîrbu şi arealul aferent într-un Centru Cultural European”.

Şi antologia, şi site-ul mustesc de umor, de haz-de-necaz („Aveţi un şef şi vreţi să daţi cu el de pământ. Posedaţi cu ce, dar n-aveţi unde? / Noi suntem soluţia!”) şi mai au ceva comun: într-o vreme în care se caută pretexte, Ion Barbu găseşte soluţii.

Despre Ion Barbu şi poezidurile sale puteţi afla mai multe de aici: http://www.dilemaveche.ro/index.php?nr=129&cmd=articol&id=3088, http://www.centrul-cultural-pitesti.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=1020&Itemid=112, iar despre Petrila puteţi citi aici: http://www.ecomunitate.ro/Istoric(9993).html.

8 comentarii:

papabembe spunea...

dacă află nea jiji de treba asta îşi trage rezidenţial şi se apună de citit I.D. Sarbu.
aia ne mai trebuia pe cap!

simf spunea...

Mda, la asta nu m-am gandit! Sa vedem cum putem inlatura pericolul...

Anonim spunea...

Alături de Ion Barbu, Marian Boboc şi Ion Pascal Vlad, fie în Severin fie la Petroşani, rămânând în sticla goală de fiece dată, m-am simţit, co-rupt ca şi ei de aceeaşi sete, în starea de orice. Dacă m-aş fi nimerit în trâznaia lor, aş fi scris pe zidurile Primăriei şi Poliţiei din Petrila până s-ar fi prăbuşit.

simf spunea...

Anonimul de mai sus ma roaga sa-l semnez: M.R.

Anonim spunea...

Ce mistooo! O sa-mi iau si eu!
ss

Anonim spunea...

Trebuie sa punem mina de la mina sa luam acolo vreo 10 mp sa facem si noi plaja pe rand.

simf spunea...

@anonim x 2 – noi vrem pamant si nu ne e frica sa-l cumparam! punem de-o minicolonie in colonie.

Anonim spunea...

Uite aici o parere vis-a-vis de modul in care ne-am vandut tara! http://www.balaceanca.net/2010/03/04/catalin/cine-s-a-aflat-in-spatele-lor

:-D