Like?:)

marți, 17 iunie 2014

Iunie, mai pe 17, așa

Plouă mărunt, e rece și se pare că până sâmbătă tot așa va fi - vreme de făcut planuri și de sciatică, de tras cu ochiul pe geam și de stresat mâțele care vor să doarmă pe fotolii. Plantelor însă le place - râd unui soare de ele știut, cresc ca nebunele -, la fel și melcilor care par să acapareze totul. Ne apropiem cu pași repezi de solstițiu, e vară-n urcare și clar miroase a vacanța pe care abia o aștept.
Pe scurt: am pus ardeii gras şi capia în statul lasagna – planificasem 24 de fire, dar olteanul prietenul meu nu le-a numărat, a luat aşa, din ochi, vreo 50, că până nu rămâne n-ajunge), am mai mutat din plantele din ghivece prin grădină - ţelină şi phisalys, tomatillo şi limba mielului, roșii și ardei iuți, vedea-vom care vrea să trăiască -, au înflorit crinii albi și limba mielului din jardiniera unde a murit kiwano-ul, cresc frumușel porumbul de floricele, fasolea și dovleceii.
Avem 20 de pui din 33 de ouă (unul a murit, 8 ouă n-au eclozat și 4 fie s-au evaporat, fie le-au furat extratereștrii), Zăvod e un mare ticălos, perioada în care a fost bolnav l-a făcut să nu mai vrea să asculte deloc, e de luptă la propriu cu el. Ultima jucărie a bestiei – o cameră de la roata de roabă, se pălmuieşte cu ea şi o educă prin mârâiala cruntă, de juri că rupe pe cineva în bucăţi.
Domnul meu şi-a reparat singurel motocoasa şi e tare fericit, le-a făcut doamnelor găini o cutie specializată întru scăldat în cenuşă; am mai făcut o tură de dulceață + sirop de trandafiri (să nu uităm nicicând/să iubim mâncăm trandafirii) și am mai pus la amenajat ceva sirop de roiniță – e fain și răcoritor cu-adevărat.
Și s-a deschis sezonul de musafiri; bilanț până acum – 4, dar e doar începutul.
Vreau vacanță.

2 comentarii:

Scutaru spunea...

Heheh. Faza cu ouăle-mi aduce aminte de bancul ăla cu românul și cele două bile de oțel...
La partea cu vacanța, m-ai pierdut. Noroc că era la final... :)) (N-am avut un concediu real de cinci ani!).

simf spunea...

@Scutaru - apai... e timpul :)

:-D