Like?:)

vineri, 7 august 2015

Flori, aromatice, seminţe, ediţia august 2015

Flori. Sunt înflorite genţiană, primulă de vară, achilee galbenă, centauree, veronică, gălbenele, crăiţe, limba mielului, călţunaşi, echinacee, lavandă mică, floare de colţ, hypericum, regina nopţii, albăstrele, tradescanhtii albastre (făcând enumerarea mi-am dat seama că am o predilecţie către florile albastre) şi mai toţi trandafirii.
La capitolul aromatice avem: pătrunjel, ţelină, busuioc, fenicul, rozmarin, lavandă, mărar, nepeta, ruta, valeriană, măghiran, leuştean, salvie, veronică, tarhon, cimbru, oregano – aranjarea lor este în ordinea în care apar în teren.
Seminţe. Le-am identificat pe cele de călţunaşi, mă lupt cu limba mielului (mă atacă rău, Sanda, pentru tine o fac!) să-i iau şi ei seminţele (cred că dintr-una ies 6,023 plante, altfel nu-mi explic cum e aşa invazivă la cât de puţine seminţe are), e primul an în care identific fără ezitare seminţele la gălbenele şi nu le mai confund cu sepalele. În rest, am strâns deja mărar, pătrunjel, creson, coriandru, muştar, phacelia, maci, nigella, regina nopţii, miozot şi nu mai ştiu ce, dar mai sunt garantat.
Pierderi ale verii: doi lileci, unul lila simplu şi unul alb bătut - au murit chiar şi udaţi -, n-o duc prea bine heleniumul, potentilla şi astilbele.

4 comentarii:

cristina spunea...

daca mai ai marar, esti cea mai tare gradinareasa! :)
anul asta o sa imi comand si eu achillea galbena, ca mi-ai facut pofta.

simf spunea...

@cristina - am marar semanat pe final de mai, la umbra.

ciumafaiul de toamna spunea...

SimoOOo'!!Nu stiui draga me'in ce chinuri te bag cu limba aia....dar cate ai luat pana acu is sufi...asa ca-mi prezentez scuzele si-mi cer iertaciune....[da' cum te ataca?-sa ma pregatesc sufleteste!!]
Asaaa...si daca tot is la capitolul pomanagioaicaaaa...fa-ti pomana si cu niscai gentiana...
ghintzura nu ai?
si daca ai vreo dorinta de ceva seminte,spune sa vedem,...sa cautam...

simf spunea...

@ciumafai... - limba mielului zgarie, se agata, se lipeste - e nesuferita rau. incerc sa identific semintele de gentiana, in rest, despre seminte - vorbim in toamna.

:-D