Like?:)

vineri, 24 mai 2019

Fugiți de-acasă. 9. Subiective

# De ce să mergi în Ținutul Secuiesc?  Pentru că verde ireal, nerușinat de-a dreptul. Lemn. Piatră. Apă. Peisaje.  Pentru a gusta locurile, istoria, tradițiile - culinare, economice. Pentru oameni. Muntele e dur, oamenii locului sunt și ei duri. Nu irosesc muncă, timp, vorbe. Câtă vreme tu, turist, nu ai fițe și mofturi și te adresezi frumos, ți se răspunde cu amabilitate și ești îndrumat cu bucurie. Dacă strâmbi din nas daaar sare cu rozmarin nu aveeeți?, se schimbă foaia. Nici urmă de experiență neplăcută sau de nem tudom-ul de care spun unii. Cum sunt secuii, pentru mine? Calzi. Eficienți. Amabili. Generoși. Îmi spunea cineva că da, dar ei se cred în altă țară. Sincer, și eu m-am simțit, între ei, în altă țară. Una mai bună.
# Steagurile secuiești, ce-o fi având una lume cu ele? Unii oameni se tatuează, alții își fac coafuri verzi cu creastă, motocicliștilor le plac hainele din piele - e un mod de exprimare, de a arăta apartenența la o comunitate, la ceva. Am văzut steaguri americane, canadiene, italiene etc. în nenumărate curți, vin oamenii din țările adoptive și arborează cu mândrie acel steag, cum acolo îl arborează și pe cel românesc când se întorc; și nu se scandalizează nimeni (dar ia să apară vreun steag al Ungariei sau unul secuiesc – pentru una lume: sunt diferite, să știți! -, că iese scandal!). Drapelul secuiesc e albastrul cerului cu soarele și luna (cel de luptă e cu negru și roșu, nu l-am văzut nicăieri arborat) și zău arată foarte bine, fie singur, fie între steagul României și cel al Uniunii Europene, cum frecvent l-am văzut în drumurile noastre.

Niciun comentariu:

:-D