Like?:)

joi, 2 mai 2019

De Paște, ediția 2019


# Săptămâna de dinainte: întâi frig și brumă, apoi 20 gr și iarba a sărit brusc de 20 cm; a înflorit liliacul, spre bucuria mamei domnului meu, care-l adoră, a dat grindină în seara de sâmbătă, apoi a cam plouat până marți inclusiv, alternând cu soare.
# De Paște: timp lejer și casa plină, ouă sidefate cu decorațiuni 3D, canastă cu râsete până la ore mici din noapte, audiții pe terasă cu trei DJ-i; revedere în neam luni (14 persoane)– i-am umplut sor’mii curtea, spre bucuria ei -, drumuri în cimitire și-o plimbare prin păduri, peste dealuri - am văzut din spate literele luminoase cu Mioveni pe care le vedem din curte pe dealul de vizavi.
# La capitolul dihănii din dotare, le-am deparazitat pe toate intern/extern, câinii sunt obraznici, pisicile au fost periate responsabil; motanul colorpoint a intrat în casă după mine - l-am văzut cu coada ochiului, dar am crezut că e Frida, așa că s-a gândit băiatul să scoată sunete ca să mă uit la el, apoi, mulțumit, a plecat; motanul bicolorul mai nou știe să utilizeze ușița de pisici.
# În grădină, sunt foarte multe flori avortate la pomi – din lipsa polenizării, a fost frig și albinele n-au mai ieșit -, s-au scuturat merii, e invazie de păpădii și de melci cu cochilie, s-au format cireșele la doi pomi (unul însă e aproape chel), lucerna are peste 40 cm și au dat afidele deja. Încă nu am pus fasole dovleci et comp., de răsaduri nici nu vorbim, e încă prea frig (am mai pus pătrunjel doar).
# În alveole sunt plăntuțe simpatice, au binevoit să germineze și mimozele de cucurbitacee - le-am pus în miniseră, minisera în raftul solar, dar se pare că a fost prea pe frig pentru ele - ceapa pusă în primăvara trecută a dormit un an sub brazdă și acum ne-a asigurat trufandale din producție proprie.
# La capitolul flori, au înflorit mixandrele, trei lalele albe și ceva narcise; albăstreaua montană se dă în spectacol, trandafirii de dulceață au făcut boboci, iar culorile pe moșie le asigură liliacul, lăcrămioarele, miozotul – bleu, alb, roz -, lilicele, phloxul pitic - lila, roz, magenta -, muscarii – bleu și albaștri -, vinca, bănuțeii, lilicele, unica panseluță (portocalie), tamarixul și încă două flori primite pe care nu știu cum le cheamă și locuiesc în coșul de răchită.
# Curtea s-a înverzit cu pete, coniferele au mugurași, chioșcul are look de vară cu hamac cu tot, casa de vizavi crește accelerat și se pare că va fi urâtă cu spume. Nu s-au auzit muzici din sat, doar ceva artificii, nu au fost turiști la pensiune sau la grătar, în lizieră. A fost cam bine.

Niciun comentariu:

:-D